Saturday, August 20, 2011

theAustralian

pengalaman.

kurang dari sebulan lepas, aku baru ke negera orang.lebih tepat lagi.australia.
best memang best.sebab kita dapat tengok tempat lain.lain sikit dari kita. dari segi culture nye.orang nya.
aku nak share someting yang aku rasa best kat sane.
situasi yang menarik yang aku sendiri dapat rasa ialah keramahan orang sana.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

pagi-pagi,sebelum sarapan, saje la aku dan sepupu aku amik angin, morning walk dekat park depan apartment kitorang.

sambil-sambil jalan.
sambil-sambil slow jog.
tengok park bersih gila.sampah plastik seketul pun takde.tinggi gila sivik diorang kan? #wishmalaysianlikethis.
lepas tu, udara nyaman.tengok diorang jog sambil bawak anjing.pelbagai jenis anjing. tak perlu la aku describe kan? haha.
lantas di sapa. "morning !"
wah gila peramah orang sana.
serius.tak tau la sebab muka aku ni muka foreigner ke hape, tapi, aku tengok sesama diorang pun diorang sapa.

aku pun ape lagi, jog sket2, nampak orang dari jauh.
50meter,
30,meter,
10meter
5meter.
ha ready!
aku pun cakap "MORNING !" #slangMelayu of coz !

haha.saje.ngetest nak jadi peramah jugak =D



++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

terfikir jugak.kalau buat benda yang sama, apa respon diorang?
tak berani pulak,sebab kalau jog dekat malaysia, mesti orang2 kita buat muka kekwat.haha. >.<

9 comments:

- abdul hadi abdul muti - said...

ko jogging faris??haha

[ faris ] said...

slow jog je pon. nk camwhore pagi2 sbnrnya.hahaha

aizamia3 said...

kalau kat Malaysia.. mesti yang ditegur tu akan cuak.. kihkihkih..

a d i n said...

huhu, kalau aku la, aku x tegur, just senyum, tunduk je.. kire ok la tu kn? xD

RinsyaRyc said...

Morning! (Hehe)


Tingat satu kejadian. Satu hari sye shopping dngn BFF. Dianih jenis yang amat peramah.

Tapi kitorang memang broken english.. Hihi..

Adela sorang orng putih hensem lalu, lepastu BFF terus tegur...


"Gud.. Gud... Gud..."

Org putih tu berenti tunggu.

"Gud what?"

Adoiy! Malu siot.. Isk.. Gud afternoon pun bukan maen lama dia nak sebut.. Hihihihi..

[ faris ] said...

aizamia3

haha. kenape cuak pulak?

[ faris ] said...

adin

tu laa.kt msia senyum je la.kire ok la sedekah.hehe

[ faris ] said...

RinsyaRyc

hahaa.morning(errr??)

dah org puteh hnsem lalu, terus terkedu?haha

RinsyaRyc said...

erkk.. Kut.. Hihihihi..